Praktické používanie Zákona o konkurze a reštrukturalizácii (ZKR) v reálnom živote
ISSN 1337-6179          dnes je štvrtok 23. novembra 2017, meniny má Klement , zajtra Emília 
Lunárny kalendár na dnes
Lunárny kalendár na dnes
Lunárny kalendár na dnes
Lunárny kalendár na dnes
Lunárny kalendár na dnes
Lunárny kalendár na dnes
Znamenie:
Kozorožec
Fáza Mesiaca:
1. fáza
Časť rastliny:
koreň
Živel:
zem
Výživa:
soľ
Sila Mesiaca:
vzostupná
Magazín - článok
článok bol uverejnený: 11.9.2008

MOZGOVÝ DOPING PRE ŠKOLÁKOV

Aj vaše školopovinné dieťa má problémy so sústredením a učením a nedokáže naplno zapojiť svoje mozgové závity? Pamäť a sústredenie v škole na učivo môžeme skúsiť zlepšiť prírodnou cestou, no najmä úpravou stravy.

BYLINKY NA PAMÄŤ

Pamäť môžeme u detí podporiť jemnými bylinnými čajmi – vhodný je najmä zelený čaj, výluh z vňate materinej dúšky či kvetu vresu. Mozgovú činnosť účinne podporuje aj ginko dvojlaločné, ktoré je vhodné podávať vo forme tinktúry či homeopatík (dostanete v lekárni).


ŽIVINY PRE MOZOG

Podporujúce účinky pre činnosť mozgu a pamäte sú potraviny s vyšším obsahom jódu, vitamínov skupiny B, najmä thiamínu (B1)a pyridoxínu (B6), esenciálnych mastných kyselín, horčíka, chrómu.
Väčšinu z nich nájdete v nasledujúcich potravinách: obilniny (najmä naklíčené), celozrnné výrobky, sója, tofu, brokolica, tekvicové, slnečnicové a ľanové semiačka, olejnaté semená, orechy, strukoviny, rybí tuk, banány, ovsené vločky, jogurty, morské riasy, morské ryby, tebi droždie, hrozienka a sušené ovocie bez cukru, naturálna ryža.


ZDRAVÉ RAŇAJKY

Aby to vášmu dieťaťu v škole naozaj pálilo, je potrebné, aby sa zdravo naraňajkovalo. Raňajky by mali byť zostavené práve z potravín uvedených vyššie. Najvhodnejšie sú práve potraviny s nízkym glykemickým indexom, ktoré zaručujú vyrovnanú a dlhodobejšiu hladinu cukru v krvi a tým vyváženejší prísun energie aj pre mozog. Sú to najmä celozrnné výrobky, sušené ovocie, semená, biely jogurt, ovsené vločky, naklíčené obiloviny.


NEZABÚDAJME NA DESIATU!

Desiata má byť zostavená podobne – na sladkosti radšej zabudnite – práve tie po zjedení môžu vyvolať útlm a únavu. Pribaľte vašim deťom radšej sušené ovocie, oriešky, prípadne zdravé muesli tyčinky alebo celozrnný rožok, ktorý potriete namiesto maslom kávovou lyžičkou sezamového alebo panenského slnečnicového oleja (chutia senzačne a deti si určite zvyknú) a obložíte kopcom rôznej zeleniny (šalátom, paprikou, paradajkou, uhorkou, strúhanou mrkvou a pod.) Vhodné nápoje sú čerstvé ovocné či zeleninové šťavy. Do školy dajte dieťaťu namiesto predávaných presladených malinoviek a džúsov, ktoré prekysľujú a tým utlmujú energiu a spôsobujú únavu, zelený či bylinkový čaj prisladený medom či trstinovým cukrom alebo tichú minerálnu vodu.


TIP NA ZDRAVÉ SLADKÉ NÁTIERKY

Ak má vaše dieťa rado sladké, skúste mu na desiatu urobiť nátierku z chalvy (drť zo slnečnicových semien, sladená melasou – dostať kúpiť v obchodoch zo zdravou výživou), ktorá je veľkým zdrojom energie potrebnej aj pre náš mozog, obsahuje veľa minerálov esenciálnych mastných kyselín, vitamínu A a tiež železa a medi. Podobne môžete pripraviť aj nátierku z Tahini (sezamovej pasty), ktorá tiež obsahuje cenné zdroje energie pre mozog i celý organizmus.
Ako na to:
Chalvu alebo sezamovú pastu jednoducho vymiešame s mierne roztaveným maslom v pomere 1:1 alebo si pomer upravíme podľa vlastnej chuti. Najlepšie chutia deťom natreté na celozrnnom či cereálnom pečive. Obe nátierky dlho vydržia v chladničke, takže si ich môžete vymiešať aj do zásoby a skladovať v uzavretej nádobe.


ANTISTRESOVÁ ZMES PRE TRÉMISTOV

Ak má vaše dieťa zo školy nervozitu či trému, skúste mu ako nápoj pribaliť nasledujúci bylinný čaj. Je to vynikajúca zmes a zároveň, čo sa týka zloženia, rýchlo dostupná. Vhodná je aj pre deti.
Potrebujeme: Po 50g vňate medovky, mäty piepornej a semien anízu.
Ako na to: Zmes si pripravíme len z bylín, aníz potlčieme a necháme zvlášť. Na jednu dávku potrebujeme dve polievkové lyžice bylinnej zmesi a polievkovú lyžicu potlčeného anízu. Zalejeme 300ml vriacej vody a necháme 10 minút vylúhovať, potom precedíme. Počas kritickej doby pijeme 2-3x denne. Pre deti môžeme prisladiť medom.



autor článku: Daniela Kellerová (vizitka autora)


Zaradený v rubrike: Zdravé dieťa (všetky články v rubrike)
Článok bol prečítaný: 12923 krát

Fotogaléria ku článku

Zobraziť detail obrázku...
foto: archív redakcie

Súvisiace informácie

Ponúkate službu alebo produkt súvisiace s článkom? Toto je miesto pre Vašu reklamu. Neváhajte a zviditeľnite svoje podnikanie! Pridajte SEM svoj odkaz vo forme textu alebo obrázku, alebo s kontaktnými údajmi o Vás.
Ak chcete pridať Vašu reklamu pod tento článok, napíšte nám na náš email: redakcia@magazinluna.sk



predplatitelia





Copyright (C) 2007 - 2017 Magazín LUNA, s.r.o., ISSN 1337-6179, web solution and visual design (C) 2007 SYNAPSYS, s.r.o.
(verzia aplikácie 4.14)